نگارگري، تذهيب، گل و مرغ
به نقش سعيدآبادي و طهماسبي در صبا
| |

صبا جلوههايي از نگارگري،تذهيب و گل و مرغ را بهروايت دو هنرمند کشورمان سليمان سعيدآبادي و امير طهماسبي به نمايش گذاشت.
صبا جلوههايي از نگارگري،تذهيب و گل و مرغ را بهروايت دو هنرمند کشورمان سليمان سعيدآبادي و امير طهماسبي به نمايش گذاشت.
به گزارش روابط عمومي مؤسسه فرهنگي-هنري صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، اين مجموعه نگارخانه لرزاده را جلوهگاهي از نگارگري، تذهيب و گل و مرغ ايراني بهروايت دو هنرمند کشورمان کرد. اين نمايشگاه شامل آثاري از سليمان سعيدآبادي و امير طهماسبي، دو هنرمند ايراني است که چهرهاي درخشان در معرفي اصالتها و زيبائيهاي هنر ايراني در عرصهاي جهاني يافتهاند. امير طهماسبي در زمينه نقاشي ايراني و نگارگري و گل و مرغ با الهام از مباني نگارگري کهن (بهلحاظ رنگبندي و ترکيب) نقوش انتزاعي، دقت در جزئيات و رنگهاي درخشان را با فضاسازي جديد از اصالتهاي طبيعي و اقليمي و نقوش انساني ترکيب کرده است. اين هنرمند تاکنون نمايشگاههايي از آثار خود در کشورهاي ترکيه، روسيه، چين، امارات، اسپانيا، مالزي، کانادا، مکزيک و ... داشته و نفر اول در چهار دوسالانه نگارگري و جشنوارههاي داخلي در زمينه نگارگري بوده است. سليمان سعيدآبادي نيز که مدير دانشکده هنر اسلامي و عضو گروه تذهيب فرهنگستان هنر است با سابقه درخشان در عرصه نگارگري ايران بهعنوان نفر اول و برگزيده در چندين دوسالانه و جشنواره، تاکنون آثار خود را در کانادا، روسيه، انگلستان، مکزيک، سوئيس، امريکا، ترکيه و تايلند بهنمايش گذاشته است. آثار اين هنرمند، تجلياتي از نوآوري در رويکرد به نگارگري اصيل و کهن ايراني را با بهره از فضاهاي خلاقه و ابداعي به علاقهمندان اين هنر ارائه کرده است. نمايشگاه نقاشيهاي ايراني اين هنرمندان از 10 دي ماه در نگارخانه صباي مجموعه فرهنگي-هنري صبا گشايش يافته و تا 17 دي ماه ميزبان عموم بازديدکنندگان خواهد بود.
|
|
| |
|
|
زمان انتشار: شنبه ١٢ دی ١٣٨٨ - ١٣:٣٥ |
نسخه چاپي