در دومين روز از هم انديشي انسان شناسي هنر ساسان فاطمي به تشريح روش هاي گردآوري و كار ميداني در اتنوموزيكولوژي پرداخت و تأكيد كرد كه امكان پذير بودن موضوع تحقيق از پيش شرط هايي است كه هيچ گاه قابل چشم پوشي نيست اما همين امكان پذيري پيش شرط ديگري دارد وآن علاقه محقق به موضوع مورد تحقيق است. در دومين روز از هم انديشي انسان شناسي هنر ساسان فاطمي به تشريح روش هاي گردآوري و كار ميداني در اتنوموزيكولوژي پرداخت و تأكيد كرد كه امكان پذير بودن موضوع تحقيق از پيش شرط هايي است كه هيچ گاه قابل چشم پوشي نيست اما همين امكان پذيري پيش شرط ديگري دارد وآن علاقه محقق به موضوع مورد تحقيق است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، به اعتقاد وي انتخاب موضوع به دنبال خود سه مرحله ديگر را به دنبال دارد كه يكي پس از ديگري بايد پيموده شود:«كارهاي مقدماتي قبلي از ورود به ميدان، ورود به ميدان، كار در ميدان.» ميزگرد هنرهاي تجسمي از مكتب سقاخانه تا هنرهاي مفهومي هم در نوبت بعد از ظهر برگزار شد. دكتر سوري در اين ميزگرد با طرح پيشينه تاريخي مكتب سقاخانه در ايران به اين معضل اشاره كرد كه در هنرمندان دوره هاي اخير ايران شاهد نوعي « بيگانه گراييي» هستيم به اين معني كه هنرمند خودش را آن گونه كه خريدار غربي مي پسندد در مي آورد.» دكتر فكوهي نيز بر اين گفته، مهر تأييد زد و گفت:« پس از انقلاب نه فقط در نقاشي كه در همه حوزه هاي هنر شاهد اين خود بيگانه گرايي بوده ايم.» |
||
نام : | |
ایمیل : | |
*نظرات : | |
متن تصویر: | |