• چهارشنبه ١٨ مهر ١٤٠٣
  • En

آرم فرهنگستان هنر
اخبار > «گونه‌شناسی مخاطبان رسانه‌ها از منظر اسلام و رهبران انقلاب» نقد و بررسی شد


«گونه‌شناسی مخاطبان رسانه‌ها از منظر اسلام و رهبران انقلاب» نقد و بررسی شد

 

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، نشست تخصصی«گونه‌شناسی مخاطبان رسانه‌ها از منظر اسلام و رهبران انقلاب» را یکشنبه 31 تیر 1403 به صورت حضوری و برخط برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، بیست ‌و نهمین نشست از سلسله نشست‌های راهبردی این فرهنگستان، به بررسی گونه‌شناسی مخاطبان رسانه‌ها از منظر اسلام و رهبران انقلاب اختصاص داشت و در آن محمدحسین شاه‌آبادی، مدیر اندیشکده فرهنگ و ارتباطات پژوهشکده شهید صدر، درباره موضوع رسانه‌ها و مخاطبان آن به سخنرانی پرداخت.
وی در این نشست با مروری بر مفهوم دوهزار ساله مخاطب و تعاریف آن از دیدگاه مارشان مک‌لوهان و تبیین آن، به مخاطب از نظر اسلام و رهبران انقلاب و مقایسه مخاطب رسانه‌های قدیمی و جدید پرداخت. وی انواع ارتباط در اسلام را به چهار دسته ارتباط با خدا، خود، مردم و طبیعت تقسیم بندی کرد و معیار اسلام برای طبقه بندی مخاطب رسانه‌ها را بر اساس عقاید، اخلاق و احکام دانست. همچنین به طبقه بندی مخاطب در دو جامعه مومنین کافرین پرداخت و سپس به وظایف رسانه نسبت به هر طبقه از نگاه اسلام و رهبران انقلاب پرداخت.


این نشست تخصصی، با پرسش و پاسخ حاضران و مخاطبان بر خط به پایان رسید.
فایل صوتی این نشست، اینجـا در دسترس است.

 
 
 

زمان انتشار: يکشنبه ٣١ تير ١٤٠٣ - ١٢:٣٠ | نسخه چاپي

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




اخبار
;