به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، استاد مجيد مهرگان-نگارگر- با اعلام اين مطلب در جلسه نقد و بررسي آثار نگارگري هوشنگجزيزاده گفت: ‘‘در آثار استاد جزيزاده تعليمات سخاوتمندانه استاد عيسي بهادري كاملاً مشهود است. ’’
«امروز، هنرنگارگري نيازمند اين است كه پايه و اصولش جمعآوري و مشخص شود.»
به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، استاد مجيد مهرگان-نگارگر- با اعلام اين مطلب در جلسه نقد و بررسي آثار نگارگري هوشنگجزيزاده گفت: ‘‘در آثار استاد جزيزاده تعليمات سخاوتمندانه استاد عيسي بهادري كاملاً مشهود است. ’’
همچنين دكتر بهمن نامور مطلق سرپرست گروه پژوهشي فرهنگستان هنر كه مديريت اين جلسه را نيز به عهده وي بود در ادامه صحبتهاي مجيد مهرگان قول داد در فرهنگستان جلسهاي در خصوص مشخص كردن اصول و پايههاي هنرنگاري و شناسايي اساتيدي كه در اين رابطه اطلاعات دارند، تشكيل شود.»
وي دربارة آثار هوشنگجزيزاده افزود : ‘‘ آثار اين هنرمند در قلمگيري داراي برجستگيهاي بينظيري است. همچنين آثار ايشان بيانگر زندگي و تداوم نقاشي ايراني و مكاتب هنري آن است.’’
دكتر حسين ياوري استاد دانشگاه- عضو گروه هنرهاي سنتي و فرهنگستان هنر- با اشاره به آثار به نمايش درآمده هوشنگجزيزاده گفت: ‘‘آن قسمت از آثار استاد كه در اينجا به چشم نميخورد، طراحيهاي ايشان در حوزة فرش است.’’
وي همچنين افزود:‘‘ هوشنگجزيزاده در انتقال مفاهيم نظري وتئوري نيز از هيچ كاري دريغ نكردهاند. ’’
دكتر حبيب درخشاني نقاش و منتقد هنري- نيز با اشاره به آثار هوشنگجزيزاده در مورد سبك مشخصات آنها گفت: ‘‘ سبك اصفهاني ويژگي است كه در اغلب آثار استاد مشهود است همچنين قدرت قلمگيري استاد جزيزاده نيز از موارد مثبت كارهاي ايشان است بخصوص در جاهايي كه از تك رنگ استفاده كردهاند. اين قدرت بيشتر خود را نشان ميدهد.’’
مهندس مجيد شريفزاده- عضو گروه سنتي فرهنگستان هنر- كه در اين جلسه حضور داشت نيز گفت: ‘‘ به اعتقاد من هوشنگجزيزاده ادامه دهنده مكتب رضا عباسي است، چه به شكل قلمگيريهاي پرقدرت چه در طراحيهاي خوب، ضمن اينكه آثار ايشان بر خلاف مكتب تبريز كه در آن رنگ حرف اول را ميزند، به رنگ گرايش كمتري دارد. البته ايشان مكتب اصفهان را با ويژگيهاي خاص خود در موضوع و سبك كار كردهاند.’’
گفتني است اين جلسه كه روز سهشنبه مورد استقبال گسترده اساتيد، هنرمندان دانشجويان و علاقهمندان به هنرنگارگري در مركز فرهنگي هنري صبا برگزار شد.
|