صفحه اصلی آر اس اس ارتباط با ما    
تازه های خبری
آخرین گزارش ها
اخبار
اخبار موسسات و زیرمجموعه ها
اخبار > بازي‌هاي رايانه اي بازدارنده تهاجم فرهنگي است


  در نشست مطبوعاتي رونمايي از بازي عصر پهلوانان عنوان شد:
  بازي‌هاي رايانه اي بازدارنده تهاجم فرهنگي است
 

«بازي‌هاي رايانه‌اي فرهنگ‌ساز و بازدارنده از تهاجم فرهنگي است.»

به گزارش روابط عمومي‌مؤسسه فرهنگي و هنري آسمان، وابسته به فرهنگستان هنر، عبدالحسين لاله، رئيس گروه چندرسانه‌اي فرهنگستان هنر، در نشست خبري رونمايي از بازي رايانه‌اي «عصر پهلوانان»كه دوشنبه 25 آذر برگزار شد، با اعلام اين مطلب گفت: «ما در عرصه توليد هنرهاي ديجيتالي و چندرسانه‌اي و مباحث نظري آن فقير هستيم و منابع كافي در اختيار نداريم.»

وي در ادامه گفت:« استفاده از ديجيتال در هنرهاي سنتي كشور منجر به پديد آمدن هنرهاي ميان‌رشته‌اي همچون ديجيتال آرت، ديجيتال‌فيلم و... مي‌شود و گروه تخصصي چندرسانه‌اي فرهنگستان هنر نيز به وضعيت توليد و پژوهش در اين عرصه توجه دارد.»

لاله در ادامه با اشاره به اهميت پرداختن به بازي‌هاي رايانه‌اي دركشور گفت:« ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي دركشور ما بسيار ضعيف است. در عين حال تكنولوژي ساخت اين بازي‌ها را هم كه بتواند با استانداردهاي جهاني رقابت كند نداريم.»

لاله تأكيد كرد:« گروه چندرسانه‌اي فرهنگستان هنر به دليل فرهنگ‌ساز بودن بازي‌هاي رايانه‌اي و نقش بازدارنده آن در تهاجم فرهنگي، تصميم به بررسي و حمايت از اين بازي رايانه‌اي گرفت و در مسير توليد آن نيز پيشنهادهايي براي بهتر شدن كار ارايه داد كه تداوم تاريخي اين بازي، يكي از اين پيشنهادها بود.»

در ادامه اين نشست بهرام برقعي، مدير پروژه بازي رايانه‌اي «عصر پهلوانان» گفت:« ايده اصلي اين كار را سال 1381 ارايه كرديم و در سال 1386 كار را با حمايت صنايع نوين، به صورت آزمايشي تحويل داديم. آبان‌ماه سال گذشته نيز نسخه توليدي اين بازي را شروع كرديم.»

وي درباره ايده اصلي داستان گفت:« در آغاز به اين نتيجه رسيديم كه داستان‌هاي «شاهنامه»، قابليت بسياري براي تبديل شدن به بازي‌ رايانه‌اي دارند، اما چون حدس مي‌زديم در اولين تجربه، كار خوبي از آب در نيايد، بنابراين بسيار با احتياط عمل كرديم و تنها از داستان‌ها و شخصيت‌هاي «شاهنامه» الهام گرفتيم و با برداشتي آزاد، داستان اين بازي را نوشتيم.»

برقعي تأكيد كرد:« هدف ما تنها ساختن يك بازي نبود؛ بلكه خواستيم كاري انجام دهيم كه بتوانيم درعرصه جهاني به آن افتخار كنيم.»

وي درباره هزينه توليد بازي گفت:« هزينه‌ ساخت اين بازي حدود 200 ميليون تومان است. شايد ما نتوانيم رقابت چشمگيري با ديگر كشورهاي دنيا در اين عرصه داشته باشيم؛ اما مي‌توانيم با متفاوت بودن، جاي خود را در عرصه بين‌المللي پيدا كنيم.»

برقعي درباره مشخصات اين بازي گفت:« اين بازي از 9 سرزمين تشكيل شده و محوريت آن در شهر زابل است و 110 شخصيت مختلف در آن حضور دارند كه 94 شخصيت آن اصيل هستند و 23 شخصيت، راه برنده اصلي بازي هستند.شخصيت اصلي اين بازي «آتارا» نام دارد كه برگرفته از يك شخصيت اسطوره‌اي است. ما از يك تيم حرفه‌اي براي گويندگي استفاده كرديم و حدود 110 صداي مختلف در آن صحبت كرده‌اند.»

مدير اين پروژه زمان ورود به بازار اين بازي را حدود اواخر دي‌ماه اعلام كرد و گفت:« تبليغات تلويزيوني اين بازي نيز بعد از دهه محرم آغاز خواهد شد.»

 

   زمان انتشار: سه شنبه ٢٦ آذر ١٣٨٧ - ٠٨:٢٥ | نسخه چاپي

خروج




کلیه حقوق متعلق به این پورتال برای فرهنگستان هنر محفوظ است.